Patrick.S Posted December 10, 2008 Posted December 10, 2008 Har försökt att hitta en lösning på att importera mina AVCHD filer till min mac. Lånade en kompis kamera (en Canon HF100) la över filerna från kortet och lämnade tillbaka kameran. Jag använder Final Cut Express 4.0 och enligt programtillverkaren ska det funka...om jag har kameran...gaaah. Nu har jag ju inte den längre och måste lösa det här så fort som möjligt. FEC vill helt enkelt inte läsa mina .mts filer. Har någon koll på vad jag kan hitta för lösning? 0 Quote
Lump Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Nä shit AVCHD är ett helvete... Sitter själv med en Canon HF10 och inte bara är formatet jobbigt och osmidigt på många sätt men det kräver sån enorm kraft från datorn om man vill arbeta med det utan att konvertera.. Men ja, ska det va bra så får man lida lite också... Iaf Premiere Cs4 kan importera det vet jag. Om du inte hittar en annan lösning så får du väl helt enkelt hooka en kamera och importera! Kanske fullkomligt ogivande svar men ja... LYCKA TILL! :) 0 Quote
beta75 Posted December 17, 2008 Posted December 17, 2008 Detta är det du behöver: VoltaicHD /KN 0 Quote
Recommended Posts