Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej,

det är så att jag har gått över deadline rejält på ett projekt och är i behov av snabb hjälp.

Problemet är att i en av filmerna på dvd:n så avbryts filmen ca 5-10 min (det varierar på olika renderingar) innan slutet och hoppar direkt till eftertexterna, som är efterföljande timeline. Jag har gjort ett otal mpeg-versioner i både Premiere, Procoder och i Encore, men det blir aldrig rätt.

Jag använder inga overlays och inga playlists...filmen är ca 49 min lång och består av 10 kapitel plus eftertext. Hoppet kommer en bit in i sista kapitlet.

Det hade varit underbart ifall någon vet hur man kan lösa det här.

Mvh

Per Christoffersson

Posted
Problemet är att i en av filmerna...

...filmen är ca 49 min lång

Är det en eller flera Timelines du har i Encore? Du verkar ha flera, så kolla att varje End Action går dit dom skall och att ingen Override är inblandad, någonstans.

Stalltips De Luxe:

Starta ett helt nytt Project i Encore och bygg om allt. Det löser ofta alla problem på en gång och går snabbare än att felsöka vilket ändå sällan lyckas när det väl börjar strula.

Posted

Tack för det snabba svaret!

Är det en eller flera Timelines du har i Encore? Du verkar ha flera, så kolla att varje End Action går dit dom skall och att ingen Override är inblandad, någonstans.

Jag använder flera timelines, ca 15-20 stycken, men alla funkar som dom ska förutom just den här enda. Jag har kollat och dubbelkollat alla End Actions så att dom stämmer, och inga overrides hittade jag heller.

Något jag har funderat på är ifall det kanske kan vara ett problem att det bränns ut som dvd-9 och att Layer-breaket ställer till det på något sätt?

När jag previewar dvdn i Encore så funkar allt utmärkt, men felet uppstår både när jag kör image-filen i VLC och när jag ser det på min tv via en PS3:a.

Hela projektet är ganska stort och komplext så jag vill verkligen inte bygga om det igen. Något som också skulle ställa till det då är att jag använder enormt mycket menyer (biografi, diskografi m m) som jag har editerat en hel del under resans gång, och när jag öppnar originalfilerna så är dom oediterade. Vad jag förstår så gör Encore om alla menyer till någon form av temp-filer och det lär bli ett smärre helvete att få rätt på alla menyerna igen. Finns det kanske någon möjlighet att spara om tempfilerna från projektet så att man kan jobba med de färdigediterade menyerna i ett nytt projekt?

Som sagt, stort tack!

Per

Posted
...och det lär bli ett smärre helvete att få rätt på alla menyerna igen. Finns det kanske någon möjlighet att spara om tempfilerna från projektet så att man kan jobba med de färdigediterade menyerna i ett nytt projekt?

Markera en meny och gå till Menu > Save Menu as File så exporterar du ut menyn i det skick som du ser den i Encore. Upprepa för dom menyer du vill spara.

Kolla också att den knapp som startar den Timeline du har problem med inte har någon Override satt på sig.

Posted
Markera en meny och gå till Menu > Save Menu as File så exporterar du ut menyn i det skick som du ser den i Encore. Upprepa för dom menyer du vill spara.

Kolla också att den knapp som startar den Timeline du har problem med inte har någon Override satt på sig.

Jag tackar för tipset!

Jag kollade igenom alla knapparna och där fanns inga overrides så det verkar tyvärr som att jag får bygga om allt...sorgligt, men sant.

Du ska ha ett stort tack iaf för att du tog dig tid.

Per