Jump to content

Recommended Posts

Posted

Som titeln säger så vill jag sända en hadbollsmatch live på internet. Har fått en förfrågan men sitter inte på kunskapen om hur man gör detta. Om någon har information eller länk till hur det fungerar så hade jag upskattat det.

Mvh

Fredrik

Posted

Har personligen sänt just handboll på nätet.

När du har svarat på Kranens frågor som är högst relevanta så försök ta reda på hur det ska marknadsföras då det är kopplat till hur många tittare man kan beräknas ha. Det i sig är sen kopplat just kranens frågor. och vilken utrustning som krävs för att lösa jobbet.

• 3 weeks later...
Posted

I mitt fall gäller lågbudget, och hockey.

Jag har letat produktionsverktyg, och det enda jag funnit i rimlig prisklass är VidBlaster (http://www.vidblaster.com), som kan hantera flera DV-kameror eller tom Webkameror. Man behöver dock en extern ljudmixer.

Man kan göra enkla statiska overlays (PNG-filer) samt köra AVI-filer (typ reklamsnuttar).

Jag har inte hittat nåt sätt att köra animationer över videon i realtid (typ en Flash-anim eller nåt).

Rörlig text & grafik ovanpå videon verkar också inte finnas. Helt klart lågbudget alltså, men kan duga för enkla utsändningar.

Strömmen skickar jag till en streaming-leverantör, för en ganska rimlig kostnad.

Känner nån till nåt bättre verktyg än VidBlaster, framförallt på reklamsnutt-sidan, och animerad text&grafik?

//Peter