Gå till innehåll

SCART/ RCA / composite / s-video till vanlig antenn?


walfridson

Recommended Posts

Finns det någon sådan billig kabel?

Har sett en modulator på clasohlsson för 299:-, känns för dyrt.

Har letat bland alla adapters för GC PS2 PS men utan lycka. Ingen som har en idé, gärna en billig grej. Gärna hinna få tag på den innan lördag så inga ebay förslag :), tack!

ps den bifogade bilden är från en ps adapter, tydligen finns det sånna med rca ingång... bor i stklm, får gärna tipsa om ställen här ;)

 

http://www.clasohlson.se/images/products/S/hi/B/381207B_X_2004-07-01_165926.jpg

pryl.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Går tyvärr inte att lösa med en vanlig sketen kabel då en scart har en direkt signal medans antennen har modulerade signaler för att kunna sända på flera band samtidigt.

Vad jag kan bedömma så ser den där saken både schysst & prisvärd ut, det enda jag då skulle fundera på (för min egen räkning), är hur det blir med eventuella Macrovision-skydd med just den modellen.

Själv fick jag nämligen lösa den konverteringen med en video när jag förlorade en schysst 33-tummare & fick nöja mig med en gammal sketen 14-tummare som inte var mycket yngre än mig själv. MacroV-skyddet (kopieringsskydd) gjorde att bara drygt hälften av alla mina DVD-er gick att se på smärtfritt :(

Finns vissa sånna burkar som fimpar det skyddet :-)

 

Vad ska du ha din till? *nyf*

Länk till kommentar
Share on other sites

Använda som monitor för AE mm...

Har ingen video tyvärr

Bara att för 299 kan jag få en hyffsad begagnad TV med scart :)

I skolan hade läraren gjort en egen kabel som gick mellan kamera(rca) och monitor(antenn). Tror den hade AV kanal dock :/, är inte så insatt i det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...