Jump to content

Problem i moviemaker (filproblem)

SatansWrath

Recommended Posts

Tjenna, Jag har ett litet problem med videoredigeringen i moviemaker. Jag är nybörjare o har typ endast redigerat exempelfilmerna i windows. Nu är det så att jag har filmat o haft mig hela sommaren med min videokamera JVC 30 gig hårdiskkamera (GZ-MG505E)

Nu är det så att den sparar filmerna man spelat in i ett filmnamn som heter MOD.

De går utmärkt o se i windows movieplayer men ej att importera i moviemaker, den lägger sig som en ljudfil istället för filmklipp, inte för det kommer något ljud i vilket fall.

Hur gör jag för att få in filerna i moviemaker. Som sagt är supernybörjare på redigera, men tycker dte är kul o skulle vilja lära mig mer med tiden. Så finns det ngn fil converter eller ngt annat SUPER enkelt program som tar dessa filer.

Åker till australien den 21 november så skulle helst vilja ha någon snäll själ som har hjälpt mig med detta tills dess, så man kan ta med filma o redigera på sin bärbara dator där nere.

Några hjälp eller tips vad jag skall göra för att kunna redigera mina egna filmer.

Tack på förhand