Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjenna, Jag har ett litet problem med videoredigeringen i moviemaker. Jag är nybörjare o har typ endast redigerat exempelfilmerna i windows. Nu är det så att jag har filmat o haft mig hela sommaren med min videokamera JVC 30 gig hårdiskkamera (GZ-MG505E)

Nu är det så att den sparar filmerna man spelat in i ett filmnamn som heter MOD.

De går utmärkt o se i windows movieplayer men ej att importera i moviemaker, den lägger sig som en ljudfil istället för filmklipp, inte för det kommer något ljud i vilket fall.

Hur gör jag för att få in filerna i moviemaker. Som sagt är supernybörjare på redigera, men tycker dte är kul o skulle vilja lära mig mer med tiden. Så finns det ngn fil converter eller ngt annat SUPER enkelt program som tar dessa filer.

Åker till australien den 21 november så skulle helst vilja ha någon snäll själ som har hjälpt mig med detta tills dess, så man kan ta med filma o redigera på sin bärbara dator där nere.

Några hjälp eller tips vad jag skall göra för att kunna redigera mina egna filmer.

Tack på förhand

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...