Ponkass Postad 6 november 2008 Postad 6 november 2008 Jag håller precis på att få mitt första "skarpa" inslags-jobb där jag skall filma lite synkar och klippbilder på en båtmässa. Jag får kamera från bolaget som beställer och en reporter som hjälper mig. Jag skall alltså agera kameraman/tekniker på plats under dagen. Jag har eget produktions/design -bolag och har några års erfarenhet samt snart en magisterexamen. Vad skall jag ta betalt? 0 Citera
HamGamgi Postad 6 november 2008 Postad 6 november 2008 4000 per dag plus moms känns rimligt och kanske tom lite billigt. Tänk bara på att ju dyrare du är desto mer press får du på dig, på gott och ont :) 0 Citera
Ponkass Postad 6 november 2008 Författare Postad 6 november 2008 4000 per dag plus moms känns rimligt och kanske tom lite billigt. Tänk bara på att ju dyrare du är desto mer press får du på dig, på gott och ont :) Ok, tack. Jag sa faktiskt 2500+moms nu. Men jag har ju ingen egen utrustning, samt att det är mitt första jobb och bara en halvdag. :) Men nu vet jag till nästa gång iaf! 0 Citera
HamGamgi Postad 6 november 2008 Postad 6 november 2008 2500 är också rimligt såklart för första jobbet och för en halvdag dessutom :) 0 Citera
Kranen Postad 7 november 2008 Postad 7 november 2008 Jag brukar få 1500:- per 30 sek sänt nyhetsinslag. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.