Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Först behöver du ett 3D-program för att göra själva kulan i 3D (förslagsvis Blender som är gratis). Eller ja, en färdig fil på en kula som beter sig som du vill..

Allt du gör i Sony vegas är att pasta in kulan där den börjar sin bana..

För att göra den här effekten snygg ska man införskaffa After Effects och "The Bullet" från videocopilot.net. Men det kostar förstås en summa..

Postad

Har själv gjort några sånna där scener/effekter och jag använder mig av Cinema 4D vilket är ett 3D program för att skapa och animera kulan och sen använder jag After Effects för att få in kulan i scenen, kan ju säga att om du inte har endel kunskap bakom redigerings program kan den där effekten va svår att uppnå men de är väl bara pröva å se om du lyckas. Lycka till. ;)

Postad

Jag har After effect .. vad är lättast att få in det på då ? är det där cinema 4D Gratis ? eller kostar det pengar finns det något sätt att man kan fixa allt på After effects??

Tack för allt ni skrivit :D

Postad
Jag har After effect .. vad är lättast att få in det på då ? är det där cinema 4D Gratis ? eller kostar det pengar finns det något sätt att man kan fixa allt på After effects??

Tack för allt ni skrivit :D

Nope de finns inget sätt du kan fixa de i Bara After Effects.. om du nu inte vill ha ett 2D skott eller på nåt sätt hittar ett pre-keyed skott som rör sig exakt som du vill x) och Nej, Cinema 4D kostar runt 20 Tusenlappar pga att dom nyss kommit ut med en ny version men man kan ju vara olaglig och ladda ner de också om man känner för de.. ,p

De finns även gratis program som inte ens är i närheten av Cinema men som Funkar som t.ex Blender.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...