judo94 Postad 27 oktober 2008 Postad 27 oktober 2008 Hej . Jag har ett program som heter Sony Vegas . är det någon som är bra på hur man få ett skott att röra sig genom filmen . Kolla här .... http://www.youtube.com/watch?v=AT-Bg3Pl688 om ni inte fattar vad jag menar . sånt är det jag vill ha :D Är tacksam för ett svar ! :) 0 Citera
MovieMaker Postad 27 oktober 2008 Postad 27 oktober 2008 Först behöver du ett 3D-program för att göra själva kulan i 3D (förslagsvis Blender som är gratis). Eller ja, en färdig fil på en kula som beter sig som du vill.. Allt du gör i Sony vegas är att pasta in kulan där den börjar sin bana.. För att göra den här effekten snygg ska man införskaffa After Effects och "The Bullet" från videocopilot.net. Men det kostar förstås en summa.. 0 Citera
judo94 Postad 27 oktober 2008 Författare Postad 27 oktober 2008 Vart får jag blender ? :D om det är gratis hittar man det på google? 0 Citera
MovieMaker Postad 27 oktober 2008 Postad 27 oktober 2008 Förslagsvis öppnar du bara google o letar.. Går nog snabbare än att fråga här om man hittar de på Google PS. man hittar allt på google, det är en söksida.. 0 Citera
Jompe34 Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 Har själv gjort några sånna där scener/effekter och jag använder mig av Cinema 4D vilket är ett 3D program för att skapa och animera kulan och sen använder jag After Effects för att få in kulan i scenen, kan ju säga att om du inte har endel kunskap bakom redigerings program kan den där effekten va svår att uppnå men de är väl bara pröva å se om du lyckas. Lycka till. ;) 0 Citera
enapa Postad 28 oktober 2008 Postad 28 oktober 2008 kan man inte ladda ner såna 3d effekter gratis? 0 Citera
judo94 Postad 30 oktober 2008 Författare Postad 30 oktober 2008 Jag har After effect .. vad är lättast att få in det på då ? är det där cinema 4D Gratis ? eller kostar det pengar finns det något sätt att man kan fixa allt på After effects?? Tack för allt ni skrivit :D 0 Citera
Jompe34 Postad 30 oktober 2008 Postad 30 oktober 2008 Jag har After effect .. vad är lättast att få in det på då ? är det där cinema 4D Gratis ? eller kostar det pengar finns det något sätt att man kan fixa allt på After effects?? Tack för allt ni skrivit :D Nope de finns inget sätt du kan fixa de i Bara After Effects.. om du nu inte vill ha ett 2D skott eller på nåt sätt hittar ett pre-keyed skott som rör sig exakt som du vill x) och Nej, Cinema 4D kostar runt 20 Tusenlappar pga att dom nyss kommit ut med en ny version men man kan ju vara olaglig och ladda ner de också om man känner för de.. ,p De finns även gratis program som inte ens är i närheten av Cinema men som Funkar som t.ex Blender. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.