Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Har en avi-fil som jag redigerar i Premiere Elements 7, som utav någon anledning inte är läsbar längre...

Det började med att den inte gick att flytta på tidslinjen. Sedan tog jag bort den från tidsinjen och tänkte "importera" den på nytt, men det gick inte.

I Windows Utforskaren står det att det är en avi-fil men iconen ändras inte som på de andra avi-filerna.

Har försökt att reparera med DivFix, Streamclip & VirtualDub men samtliga säger att det inte är en en AVI-fil och DivFix hittar inga ljud eller videofiler.

Till råga på allt finner jag inte clippet i orginal på DV-bandet heller...

Mycket tacksam för hjälp!

//Fredrik

Postad

Programmet AnyReader http://www.anyreader.com/ har hjälpt mig att kopiera trasiga .vro filer med läsfel. Förutsättning är dock att originalfilen finns i sin helhet på hårddisken/dvd-skiva och inte bara som länk hänvisning. Sök på "FAT undelete freeware" som sista utväg. Programmet har återskapat några filer för mig. Undvik användningen av hårddisken där materialet ligger. Återstart av operativsystemet och användande medför överskrivning av ledig plats (raderade filer) enligt FAT tabellen. Med viss tur kan du ev få raderade filer tillbaka.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...