TopGee Postad 16 oktober 2008 Postad 16 oktober 2008 Två frågor bara: 1. Om jag filmar i HDV med en Z1p? Kan jag då tanka in materialet via en icke hdv kamera som tex PD-150 eller måste det vara en HDV kamera för att tanka in det som HDV? 2. Kan jag köra Maxell standard minidv band i en Sony HDV eller är det bäst att köra med Sony band i Sony kameror? 0 Citera
Max_H Postad 16 oktober 2008 Postad 16 oktober 2008 1. Nope. Måste vara en HDV. 2. Beror på en massa saker, bla vilka band som körts innan. Jag har nyligen kört Maxell DV i min Z1 och det fungerade. Men är det viktigt material som inte kan tas om skulle jag inte spara ett par hundra på banden. /Max 0 Citera
TopGee Postad 18 oktober 2008 Författare Postad 18 oktober 2008 Kan man tanka in hdv material med en vanlig bandare då? Eller måste bandaren klara av hdv? 0 Citera
Max_H Postad 18 oktober 2008 Postad 18 oktober 2008 Samma sak där. En DV-bandare kan inte läsa ett HDV-inspelat band. /Max 0 Citera
TopGee Postad 18 oktober 2008 Författare Postad 18 oktober 2008 Tack för svaret! Jag har tidigare bara tankat in dv inspelat matarial. Nu när jag tankar in hdv-materialet från hdv kameran till Final cut pro, behöver jag ändra nån speciell inställning i Final cut för att få det i 1080i50 som jag filmat i? Eller känner detta automatiskt? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.