Golva Postad 14 oktober 2008 Postad 14 oktober 2008 Hej! Dags för nästa del i artikelserien om Sveriges filmskolor. Göteborgs filmhögskola. Inför intervjun med en lärare och en elev i Göteborg undrar jag om det är något Voodoofilms medlemmar själva vill veta som inte jag själv tänkt på. Har du en fråga till en lärare eller student? Har du själv gått där eller känner någon som gjort det? Vad tycker du/de? Rykten, legender, ordspråk Och så vidare... Tack på förhand! /Fredrik 0 Citera
Lump Postad 14 oktober 2008 Postad 14 oktober 2008 Jag undrar hur de (om de?) prioriterar ålder? om t.ex. en ansökande på 25 år lättare kommer in än en 18 åring? utgå ifrån att båda endast har grundläggande gymnasial utbildning och är lika ambitiösa konstnärer... Och sen undrar jag vad de främst fokuserar på? Om ett riktigt bra arbetsprov väger lika tungt som en lång saftig utbildning? eller tvärt om... ? Sen undrar jag till studenterna, om de märker av en tydlig utveckling hos de själva som konstnärer/regissörer? om ja, isf vilka element är det som det läggs vikt på under utbildningen och utvecklas? Jag vill själv in där en dag, så jag är väldigt nyfiken :) // Ludvig 0 Citera
Spiritual_Chaos Postad 20 oktober 2008 Postad 20 oktober 2008 Jag undrar varför dom anser det vara en styrka att bara skjuta digitalt medan man på DI även skjuter på film. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.