Gå till innehåll

Skorrande ljud, men bara ibland


anders10

Recommended Posts

Hej!

 

Har tagit mig på att göra en dopfilm till några vänner. Det är inspelat i kyrkan och efteråt på

middagen. Lite stillbilder är infogade och några låtar pålagda.

 

Ljudet i kyrkan är överlag ganska dåligt. Det skorrar och vibrerar i TV:n när man ser på det.

Det påminner starkt om en spräckt högtalare. På datan låter allt perfekt, inte en tendens till något sånt. Jag har lagt på tre låtar. Två av dom låter riktigt illa, man kan bara lyssna på dom väldigt, tyst. Den tredje låter helt perfekt! Röster från middagen låter helt ok, kanske en liten, svag tendens till skorr men inget som stör.

 

Allting är inspelat med en videokamera och en Rödemick. Låtarna är det inget konstigt med.

Har aldrig haft problem innan med någon musik jag lagt på. Och jag har gjort precis som jag brukar. Redigerar i Premiere Elements.

 

Jag tycker själv att det är väldigt märkligt att det bara delvis blir katastrofalt ljud medan andra delar i samma film låter hur bra som helst.

 

Någon som har haft detta problemet någon gång, eller vet vad som kan orsaka det?

 

Mycket tacksam för alla svar.

 

Vänligen

Anders

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...