Ponkass Postad 24 september 2008 Postad 24 september 2008 Jag praktiserar just nu på ett utav Sveriges största produktionsbolag, och på redaktionen på ett utav de mer kända programmen som sänds på en kommersiell kanal. Jag kommer dessutom snart ha en magister-examen avklarad i medie- och kommunikationsvetenskap. De har sagt på produktionsbolaget att chansen för oss att få jobb på samma bolag efter praktiken är väldigt hög. Jag undrar nu vad det kan tänkas att vara för ungefärlig ingångslön på en redaktion som denna? Är det stor skillnad mellan rollerna, t.ex mellan redaktör, scripta, bildproducent, osv? Och kommer min examen spela stor roll för lönesättningen vid en anställning? Jag inser att det är mycket frågor och att det kan variera väldigt. Jag vill av flera skäl inte säga vart min praktik är, men som jämförelse kan vi säga som exempel att det kunde varit på Mastiff och Let's Dance på TV4 eller liknande. (det är inte där jag praktiserar alltså) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.