Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej, mitt andra inlägg här på Voodoo och jag hoppas att någon (trots vårat dåliga val) kan hjälpa oss eller ge oss konstruktiv kritik. Jag går som sagt i tvåan på ett mediagymnasium där jag valt inriktning rörlig bild.

Lets begin. Våran lärare ville ge oss "svåra och konstiga" uppdrag till att börja terminen med, alla fick till uppgift att göra en musikvideo där man fick välja musik-genre efter en lista. Jag och min grupp valde DnB alltså - Drum And Bass, för er som inte vet vad det är så är det ... snabb ... musik(?), oftast utan någon som helst text eller budskap.

Men, det här är iallfall vad vi kommit fram till i gruppen. Vi har valt en låt som heter Unity - http://www.youtube.com/watch?v=pWEXJE3aROg. Låten är 6 minuter lång och vi skall helst av allt ha ett händelseförlopp i hela filmen. Vi kommer ha tillgång till en liten studio, 3 studiokameror, 2 axelkameror och 2 små digitala videokameror.

Scen.1 - Uppvakningen - Morgon

Låten börjar spelas i bakgrunden och är sänkt, låten kommer fortgå tills annat skrivs.

Scenen börjar med att en ung man vaknar i sin säng svettig av att dennes mobil vibrerar. Han hinner inte svara, det enda han hör ett dovt pip i öronen, allt i hans värld för stunden skakar/snurrar.

Vi har tänkt på hur vissa sjukhus scener ser ut när någon vaknar efter en traumatisk händelse tex. Det är riktlinjen till den här scenen.

Scen.2 Badrumet - Morgon

Killen reser sig upp ur sängen och går in i ett mycket slitet badrum. I badrummet är kakelplattor och badrummsspegeln sönder på sina ställen. Killen sköljer sedan sitt annsikte med lite kallt vatten och kollar sig i spegeln. Då går det upp för honom vad han gjorde igår.

Scen.3 - Inomhus påväg ut. - Morgon

Mannen i fråga tar upp sin telefon och slår ett nummer. Eftersom musiken är igång hör man inte vad killen pratar om men man ser att han sätter på sig ett par vita trainers/sneakers och går ut. Området där han kommer ut ifrån är mycket slitet. En bil står parkerad utanför killens bostadsområde och mannen i bilen vevar ner sin ena ruta och tar emot sedlar, i gengäld får killen en påse med vitt pulver och en liten karta tabletter.

Scen.4 - Utomhus påväg in. - Morgon

Nu när våran huvudkaraktär har köpt sina droger "blinkar" bilden i svart...

Nu har vi kommit till förhoppningsvis hälften av låten.

Inzoomning på när killen knyter upp sina skor och sen klipp.

Scen.5 - Rave - Kväll/Natt

Scenen börjar i svart i någon sekund sedan är planen att det skall börja blinka i olika kulörer. I blinkandet kommer vi ha statister som hoppar runt och dansar med lite glowsticks etc. Vi kommer även klippa in själva snortningen under tiden "ravet" pågår.

Scen.5 kommer vi att spela in i studio som vi har i skolan.

Scen.6 - Slutet - Morgon

Scenen är precis den samma som början på scen.1. killen vaknar av vibrationer ifrån mobilen och allt i hans värld skakar/snurrar, även denna gången kallsvettas han.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...