pekivan Posted September 14, 2004 Share Posted September 14, 2004 Hej. Ska börja göra filmmusik med datorn. Måste först skaffa mig ett ljudkort med midi in och ut. har letat men inte hittat nått...förutom ett Sound Blaster för 4000:-. några tips nån?? /erik 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-pander Posted September 14, 2004 Share Posted September 14, 2004 Håll dig borta från SoundBlaster kort...rena skiten. Hur mycket hade du tänkt att lägga på ljudkort? Kolla in M-audio.com, deras kort finns i närmaste musikaffär och låter otroligt bra. Sen köper man ett USB-Midiinterface. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pekivan Posted September 14, 2004 Author Share Posted September 14, 2004 Ok så man behöver inte ha midi in ut?? Vad kostar ett USB midiinterface?? jag hade tänkt använda mitt Yamaha stage-piano (digitalpiano) tillsammans med Cubase. Vad tror du om det?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
x-pander Posted September 14, 2004 Share Posted September 14, 2004 Alla ljudkort har inte midi. Så ett USB-Interface funkar utmärkt...finns från 400 och upp skulle jag gissa på. Funkar utmärkt att använda ditt digitalpiano eftersom det har midi. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts