Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Imorgon blir jag klar med armen till min Steadycam och börjar med en Digital Follow Focus.

Den kommer att vara motordriven med knapparna i steadycamets handtag.

Vet att det inte är det ultimata men jag vill ha min vänstra hand ledig så att jag kan hålla i undersidan av steadycamet.

Hastigheten kommer att vara variabel. kommer att använda mig av en RC-bil med sladd ( fast då är det ju inte RC :( ) Kommer att använda hastigetsreglaget från kontrollen och bilens motor.

Nått som oroar mig lite är ljudet från motorn

Vad tror ni? kommer det att funka?

http://www.yablo.se

Postad

Ok. Nu har jag köpt servon som ska styra kugghjulet som i sin tur styr objektivet via en Gear Ring som jag köpt på eBay. Servon orkar vrida 13 KG och snurrar 3,5 varv vilket räcket gott o väl för att driva objektivet. Objektivet's fokus snurrar ett halv varv. så med en reduktion på 1 till 3 räcker bra för att snurra fokuset hela vägen. :) Själva kontrollen kommer vi att specialbygga. Brorsan är grym på elektronik :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...