Zyx Graphics Postad 29 augusti 2008 Postad 29 augusti 2008 Imorgon blir jag klar med armen till min Steadycam och börjar med en Digital Follow Focus. Den kommer att vara motordriven med knapparna i steadycamets handtag. Vet att det inte är det ultimata men jag vill ha min vänstra hand ledig så att jag kan hålla i undersidan av steadycamet. Hastigheten kommer att vara variabel. kommer att använda mig av en RC-bil med sladd ( fast då är det ju inte RC :( ) Kommer att använda hastigetsreglaget från kontrollen och bilens motor. Nått som oroar mig lite är ljudet från motorn Vad tror ni? kommer det att funka? _____________________________ http://www.yablo.se 0 Citera
Zyx Graphics Postad 29 augusti 2008 Författare Postad 29 augusti 2008 OOOoooops!!!! voodoo sidan är så seg ibland att man tror att uppkopplingen är nere. tryckte på avbryt för att försöka igen men den laddade även första försöket. :( Sorry 0 Citera
Zyx Graphics Postad 3 september 2008 Författare Postad 3 september 2008 Ok. Nu har jag köpt servon som ska styra kugghjulet som i sin tur styr objektivet via en Gear Ring som jag köpt på eBay. Servon orkar vrida 13 KG och snurrar 3,5 varv vilket räcket gott o väl för att driva objektivet. Objektivet's fokus snurrar ett halv varv. så med en reduktion på 1 till 3 räcker bra för att snurra fokuset hela vägen. :) Själva kontrollen kommer vi att specialbygga. Brorsan är grym på elektronik :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.