optimera Postad 28 augusti 2008 Postad 28 augusti 2008 Hej jag är rätt så nybörjare på området så vill gärna ha hjälp av lite experter :) Vet inte riktigt vad jag ska kika efter men områden som den ska användas på är t.ex. Motocross, biltävlingar o dylikt. Jag har även tänkt o redigera filmerna o så efteråt. Så jag vill ha en bra bild, hög fps (säger man fps på "kameraspråk?) så man kan få fina slowmotion klipp, gärna bra batteritid såklart, sen kan jag inte mkt mer men ni vet nog bättre vad jag behöver. Får jag en duglig kamera för runt 5000 eller koster de mer? Detta är för hobbybruk o skojs skull så inget extremt behövs men jag vill ändå ha fin bild och så. Tack på förhand! 0 Citera
StenR Postad 28 augusti 2008 Postad 28 augusti 2008 Hej jag är rätt så nybörjare på området så vill gärna ha hjälp av lite experter :) Vet inte riktigt vad jag ska kika efter men områden som den ska användas på är t.ex. Motocross, biltävlingar o dylikt. Jag har även tänkt o redigera filmerna o så efteråt. Så jag vill ha en bra bild, hög fps (säger man fps på "kameraspråk?) så man kan få fina slowmotion klipp, gärna bra batteritid såklart, sen kan jag inte mkt mer men ni vet nog bättre vad jag behöver. Får jag en duglig kamera för runt 5000 eller koster de mer? Detta är för hobbybruk o skojs skull så inget extremt behövs men jag vill ändå ha fin bild och så. Tack på förhand! En slowmotion-uppspelning på halva hastigheten brukar funka med de flesta videokameror men om du vill ha mer så titta på Sonys kameror med Smooth Slow Record (4x) men upplösningen i slowmotion-sekvenser blir lägre än vanligt, max 672x360 sägs det, dessutom så kan du bara spela in 3 sekunder slowmotion (som blir 12 när du spelar upp) i taget. Den billigaste (HDR-HC5) kostar ca 7.000. 0 Citera
optimera Postad 28 augusti 2008 Författare Postad 28 augusti 2008 dessutom så kan du bara spela in 3 sekunder slowmotion (som blir 12 när du spelar upp) i taget. okej, men jag vill inte spela in i slow-mo, bara att de ska flyta fint när man saktar ner det i redigerings programmet, fast de kanske va de du menade? :$ 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.