Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej.

Jag behöver köpa eller tillverka en sjöjungfru dräkt lik den som Daryl Hannah har på sig i filmen Splash.

Finns det nån här på forumet som känner att det är nått som du kan fixa och i så fall vad det skulle kosta. Eller om ni vet nån affär som säljer det.

Kan också tänka mig att göra den själv om nån har tipps på hur jag skulle gå tillväga.

Här finns det en liten bild på originalet:

http://www.yablo.se/splash.jpg

Tack på förhand

----------------------------------------------------------------

http://www.yablo.se

Postad

Nej. Den är inte inspelad. Det är en musikvideo. Vi ska ha möte med artisten på lördag den 9e Aug. Där ska vi diskutera lite idéer till videon. Jag vågade inte föreslå idéen eftersom jag inte hade nån lösning till dräkten. Känner du att det är nått du klarar av? Och i så fall, vilket material skulle du använda?

• 3 veckor senare...
Postad
Nej. Den är inte inspelad. Det är en musikvideo. Vi ska ha möte med artisten på lördag den 9e Aug. Där ska vi diskutera lite idéer till videon. Jag vågade inte föreslå idéen eftersom jag inte hade nån lösning till dräkten. Känner du att det är nått du klarar av? Och i så fall, vilket material skulle du använda?

Hej igen, får ursäkta att jag inte svarat. Har inte hunnit besöka forumet på ett tag.

Jag kan göra en bh av äkta snäckskal med pärlband som axelband alt. siden/läder?

Vad har hon för bh-storlek?

Jag hade gärna gjort hela dräkten om jag kunnat men tyvärr har jag varken möjlighet/tid att tillverka fenan. Antar också att du bor mer söderut. Men jag skulle tipsa dig att gå till närmsta tygaffär eller på biblioteket och kolla i tidningen burda /maskeradavsnitten.

Kolla sedan deras utbud av tyger. dom har ibland haft fiskfjällstyger/baddräktstyger och andra typer av stretchtyger.

Skriv i min gästbok om jag är för sent ute eller om du fortfarande vill ha hjälp?

MVH / Rebecka

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...