Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Okej, står inför ett nytt stort inköp till företaget och trodde att jag visste exakt vad jag ville köpa. Men för några dagar sedan kom jag förbi denna lilla apparat och den fick mig verkligen att göra stora ögon. Är det någon mer som vet något om den:

Produktsida:

http://www.convergent-design.com/downloads/Flash%20XDR%20Brochure.pdf

Tillverkarens sida:

http://www.convergent-design.com/

Den verkar ha så sjukt bra inspelningsmöjligheter och alternativ att jag inte orkar rabbla upp allt här utan titta in på produktsidan som är en pdf. Den kan i alla fall spela in bild i 1920x1080 25p, 100mbps, 4:2:2 och ljud i okomprimerat 24-bit vilket är precis vad jag doktorn har rekomenderat mig. Den lilla leksaken skulle kosta ca 30 000:- + minneskort och jag planerar att använda den till en Sony PMW EX3. Är det värt ett köp? Finns det många gömda/glömda nackdelar med att köra med en extern inspelare? Vad skulle man använda för strömförsörjning?

Tacksam för alla svar och åsikter!

Postad

Försök kolla med andra användare först (när den skeppar), via forum osv. Convergent Design har inte världens bästa rykte för att leverera fungerande produkter i version 1.

Men den är grymt intressant.

/Max

Postad

Jag började nästan direkt efter första inlägget slänga stulna blickar på deras nanoFLASH. Skönt att den är så mycket mindre och bara kostar drygt 21 000:- Näe detta ska jag följa med intresse.

Ingen som har några allmänna för/nackdelar med att arbeta med extern inspelare?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...