Synthmon Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Tjo. Lekte lite med min nya kamera häromdagen och filmade en sådan där typisk minigrej. Ni vet, den där man byter ut spegelbilden på en spegel för lots of comical situations? Problemet var bara är att jag var sämst på att synka rörelserna och dialogen, vilket gjorde att spegelbilden och, eh, killen hade en ganska märklig dialog. Tänkte att lite snabb time compression kunde fixa biffen, helt enkelt sakta ned ena killen vid något tillfälle för att låta honom invänta spegelbilden. Problemet var dock att så fort jag drog på någon typ av effekt på det översta klippet slutade masken att fungera korrekt. Masken släppte helt enkelt inte igenom det undre lagret längre och det blev plötsligt en monolog med time compression. Detta gällde samtliga - time warp, time difference, displacement etc. Så fort jag tog bort effekten igen funkade masken utan problem. Jag prövade givetvis att omrendera men utan resultat. Fundera på om jag skulle synka klippen i Premiere för att sedan överföra till After Effects och göra om klippet helt. Men det vore ganska jobbigt att synka dem i Premiere eftersom jag konstant skulle behöva kolla emellan för att få rätt tempo, istället för att bara dra ned ena tills spegelbilden som syns i compet(som nu inte syns eftersom masken pajar) hänger med igen. Lite keypoints och det vore lätt. Någon lösning på mitt problem? En magisk fix som löser alla problem åt mig på en sekund kanske? :P 0 Citera
Max_H Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Filmklipp > Lägg på masken > Pre-comp > Time remapping på precompen - funkar det? /Max 0 Citera
Synthmon Postad 31 juli 2008 Författare Postad 31 juli 2008 Yes, det här verkar funka i varje fall. Använde faktiskt inte Time Remap förra gången, hade glömt den. Nu för att fippla lite. Fick lite trubbel mot slutet. Gjorde ganska mycket time remapping, om man säger så, eftersom filmen var grovt osynkad. Då blev den lite märklig. Rösten precis mot slutet blev ganska spejsad, lite smurfaktig som om jag dragit upp hastigheten ett par hundra procent. Jag tänker skylla det på min oerfarenhet med After Effects för den här gången, men nästa måste jag se till att ta reda på ett riktigt välsmort sätt att lösa det där på. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.