Pehrbau Postad 29 juli 2008 Postad 29 juli 2008 Jag har använt Encore från version 1 till version 2 och överväger att uppgradera till Encore CS3, som numer lär ingå i Premiere Pro CS3. Har också Prem Pro 1.5 men använder det inte. Kan någon ge mig en länk där man kan läsa om vad som skiljer Encore CS3 från version 2 förutom stöd för Bluray. Encore har fungerat bra för mig i flera projekt med subtitles mm, trots problem med ett antal buggar. Jag skulle helst vilja uppgradera till Encore CS3 och slippa Premiere Pro CS3 eftersom jag använder Edius Pro 4. Har provat testversionen av Premiere Pro CS3 men den innehöll inte Encore så blev inte klokare. Vill helst slippa byta authoring program och börja från scratch. 0 Citera
Rogge Postad 29 juli 2008 Postad 29 juli 2008 Skillnaden mellan CS2 och CS3 är mycket liten. Det enda nya var väl möjligheten att bränna Blu-Ray samt att kunna göra din DVD i Flash och lägga ut direkt på en hemsida. Användargränssnittet ser lite annorlunda ut i CS3, men funktionaliteten är mer eller mindre oförändrad jämfört med CS2. Har du CS2 skulle jag i dagsläget inte uppgradera till CS3. Det lär väl inte dröja alltför lång tid innan CS4 kommer, så jag hade väntat till CS4. Hur länge väntan blir vet jag dock inte. Jag hoppas att det kommer mer nyheter i CS4. Så här ser det ut när man gör om filmen till Flash i Encore CS3: http://www.averdahl.se/lorry 0 Citera
Pehrbau Postad 29 juli 2008 Författare Postad 29 juli 2008 Tack Rogge! Jag räknar med att vara klar med ett projekt i HD om ett par månader men kommer initialt att lägga det på DVD. Anledning: för dyra Blu-ray skivor och tiden är inte mogen. Det är bara att vänta. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.