Skynet Postad 14 juli 2008 Postad 14 juli 2008 Hej! Jag har gjort en dvd med menyer i Encore. Skivan fungerar finfint i de flesta spelare, menyerna ser bra ut osv. Men i två spelare jag testat (av billigare modell) syns inte highlighten när man stegar sig fram i menyn - man ser inte vad man väljer med andra ord. Vad kan detta bero på och finns det någon bra lösning på problemet? Använder Encore 2 Tacksam för svar! mvh Skynet 0 Citera
Skynet Postad 17 juli 2008 Författare Postad 17 juli 2008 Inga idéer, någon? Kan tillägga att det var vanliga standardknappar jag använde. Inget animerat eller så. Kan det ha att göra med brännaren jag har, kanske? 0 Citera
Pehrbau Postad 18 juli 2008 Postad 18 juli 2008 Nej det beror nog inte på brännaren. Brända skivor enligt den statistik jag sett går i regel att spela på över 90% av vanliga DVD-spelare. Sedan beror det på inställningar i det program man använder till MPEG2 (bl a bitrate) och kvaliteten på den skiva man bränner på. Det sista har stor betydelse och det är rätt stor spridning mellan olika fabrikat och skivtyper. 0 Citera
Skynet Postad 18 juli 2008 Författare Postad 18 juli 2008 Jag förstår. Påverkar bitrate även menyn alltså? Skivorna är TDK, inte värsta skiten, men inte heller de bästa... Jag valde Encores default-kodning, kanske ska joxa lite med bitrate och andra inställningar då... Lätt att förlora sig i denna djungel av inställningar dock... Tack för svaret, Pehrbau! Fler idéer eller tips mottages tacksamt! Mvh Skynet 0 Citera
spjerne Postad 4 september 2008 Postad 4 september 2008 Ett tips jag fått om "gamla" dvd-spelare som inte funkar med dvd-r skivor: Bränn på minus-skiva och kör finalize. Jag har inte testat själv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.