Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har gjort en dvd med menyer i Encore. Skivan fungerar finfint i de flesta spelare, menyerna ser bra ut osv. Men i två spelare jag testat (av billigare modell) syns inte highlighten när man stegar sig fram i menyn - man ser inte vad man väljer med andra ord. Vad kan detta bero på och finns det någon bra lösning på problemet? Använder Encore 2

Tacksam för svar!

mvh

Skynet

Postad

Inga idéer, någon? Kan tillägga att det var vanliga standardknappar jag använde. Inget animerat eller så.

Kan det ha att göra med brännaren jag har, kanske?

Postad

Nej det beror nog inte på brännaren.

Brända skivor enligt den statistik jag sett går i regel att spela på över 90% av vanliga DVD-spelare. Sedan beror det på inställningar i det program man använder till MPEG2 (bl a bitrate) och kvaliteten på den skiva man bränner på. Det sista har stor betydelse och det är rätt stor spridning mellan olika fabrikat och skivtyper.

Postad

Jag förstår. Påverkar bitrate även menyn alltså? Skivorna är TDK, inte värsta skiten, men inte heller de bästa...

Jag valde Encores default-kodning, kanske ska joxa lite med bitrate och andra inställningar då... Lätt att förlora sig i denna djungel av inställningar dock...

Tack för svaret, Pehrbau!

Fler idéer eller tips mottages tacksamt!

Mvh

Skynet

• 1 månad senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...