al-azif Postad 11 juli 2008 Postad 11 juli 2008 Hey! Jag reggade mig precis för att jag behöver hjälp med en sak asap. Jag är nybörjare på allt som har med film att göra, jag är musikproducent. Såhär ligger det till. Jag har en musikvideo som jag måste få upp på youtube ASAP och när jag laddar upp den får jag ett pumpande ljud. Det konstiga är att pumpandet är tvärtemot det man brukar vara vad vid, det "pumpar upp" på transienterna, dvs där ljudspåret är som högst. Där baskaggen slår så peakar det extra. Jag har provat att sänka ljudspåret, lägga på olika kompressorer på ljudet innan jag importerar det till premier och jag har provat att exportera ut filmfilen från premier i olika format och med olika ljudinställningar, including mono för att youtube spelar upp allt i mono. Det sjuka är att det låter som det ska när det är uppladdat på youtube ända tills "watch in high quality" knappen dyker upp typ en halvtimma efter att den går att titta på. Youtube verkar processera filen ännu en stund efter att den går att titta på. Vet ni vad det kan bero på? här är videon, lyssna själva. Det är väldigt bråttom att få till det rätt så jag är tacksam för all hjälp! http://www.youtube.com/watch?v=bQk1bxymKZw 0 Citera
Zyx Graphics Postad 13 juli 2008 Postad 13 juli 2008 tänkte hjälpa dig men videon kommer inte fram. Har du tagit bort den? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.