Stoffie Postad 1 juli 2008 Postad 1 juli 2008 Jag har ganska nyligen skaffat en zoom h4 och ärr nu på jakt efter en mikrofon som ska funka till ljudeffekts-inspelning. Har tidigare tipsats om bl.a. Line Audio CM3 som ska vara bra för sitt pris. Nu hittade jag också Röde M3 som verkar vara en snarlik billigare version av nt-3an. Nu undrar jag om någon här på forumet har någon erfarenhet av Röde M3 och i så fall skulle kunna dela med sig av sina erfarenheter av denna mikrofon. MVH Stoffie 0 Citera
Luzer Postad 1 juli 2008 Postad 1 juli 2008 Du kan ju först prova och se om de elektretmikar på h4an duger, jag använder den jättemycket till effektinspelning och har då bara med mig h4an jämt i väskan, enkelt att slita upp å bara dra igång fort. Inga lurar, inga extra sladdar. Klart du får säkert bättre ljud med bättre mikar, men gör inte felet att köpa en mik som inte är bättre än de som sitter på. H4ans elektretmikar låter förvånandsvärt bra enligt mig och många andra. 0 Citera
Christian van Caine Postad 2 juli 2008 Postad 2 juli 2008 Måste säga jag inte vart särskilt imponerad av M3:an. Du lär ha bättre ljud redan i Zoomen. Jag gillar CM3 generellt, men den är den mest brusiga kondensatormick jag någonsin hört (vilket är fascinerande eftersom den tydligen ska vara grymt mycket tystare än sin föregångare CM2...). Inte pissbrusigt precis, men det finns där & det irriterar... Sen har den problem när ljudkällan är för långt bort & inte mycket till diskant, men hanterar man den rätt så låter den väldigt fylligt & vackert :-) Var åsså en av dom mickar som funkade bäst mä min gamla Microtrack :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.