burundinamahoro Postad 22 juni 2008 Postad 22 juni 2008 For till västra Tanzania med premissen: Afrika ( och i det här fallet TZ ) är inte bara barn med uppsvällda magar och flugor i ögonen. Det finns en sida som sällan visas upp i media: den positiva sidan av afrikanska kontinenten och det är vad jag har försökt pussla ihop här med hjälp av röda korsets folkhögskola i Stockholm. Fick äran att visa den på Dramatiska institutet och på Kulturhuset vid ett par gånger. Eftersom att det är min första film så visste jag inte om budskapet skulle nå fram, men hittils så har folk tyckt att det har närvarat en positiv anda genom filmen. Please, kolla och säg vad ni tycker. Johan. http://youtube.com/user/burundinamahoro 0 Citera
atemo Postad 23 juni 2008 Postad 23 juni 2008 Tyckte den var jätte bra! Har själv bott i Africa, i Kenya. Lycka till i fortsättningen! 0 Citera
jernby film Postad 24 juni 2008 Postad 24 juni 2008 Du är mycket bra på detta, att göra dokumentär, tycker personerna du intervjuar skildrar läget just nu. Mer än en röst, i bild , inte en bara speakerröst. Hoppas du är inne på att göra fler filmer om Afrika ;) /nils 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.