Bjurge Postad 14 juni 2008 Postad 14 juni 2008 Hej! Hur länge kan man lita på en kamerarecension? Vad jag menar är - här på forumet finns massor av tips "Köp alltid dv, aldrig hdv," "Köp inte en kamera med hårddisk!" och så vidare. Många av dessa tips är daterade 2007 februari eller ännu äldre ... jag nämner detta av två skäl. dels för att du som kollar de frågor jag ställer här skall veta att jag gjort lite av hemläxan. Och dels för att jag vill veta hur långt tillbaka det är meningsfullt att läsa en recension. För närvarande har jag bara en flip ultra och en zoom h2. Jag funderar på att köpa kamera, ljus, några mic:ar ... ja, vad behöver man mer? (Jag har redan en hygglig dator att redigera på, så jag tror jag är home safe på den fronten. Vad är bra beståndsdelar i ett startkit? (Vad jag vill göra är lite olika dokumentärfilmsprojekt. Filma seminarier, en del konst, några arkeologiska utgrävningar, intervjuer, kanske några studieupptagningar inklusive greenscreen.) Jag har inte särskilt mycket pengar för tillfället, så typ 10 - 20000 är max för hela paketet. Och så tycker jag att det verkar otroligt smidigt med en hårddiskkamera med hd-upplösning. Funkar sådana? t.ex. en sådan här sak GZ-HD7EY? Bjurge 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.