Zhyron Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Om man t.ex gör ett speciellt vapen till en karaktär, har man då copyright på den? Självklart skulle nog ingen ta och efterlikna nått från en känd film men tänk om man gör små okända filmer och man får en brilliant ide, är den skyddad då? Ska man ha ritningar över den och behandla den som ett manus(skicka den med posten till sig själv)? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ProZ Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Till viss del är det skyddad kanske, men jag menar.. många vapen/framtidsvapen ser nästan alltid likadana ut. Dessutom kan du ju hänga med storyn att dom ser ut så även om du oxo har ett liknande.. om du fattar? hehe Ingen expert på lagfrågor precis, speciellt i underhållningsvärlden är reglerna skumma o folk stämmer hit o dit. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilly_schrimp Posted August 27, 2004 Share Posted August 27, 2004 Länge sen jag läste medierätt men om rekvistitan kan klassas som ett konstverk eller en uppfinning så är det inga problem annars går det nog inte. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zhyron Posted August 28, 2004 Author Share Posted August 28, 2004 Nä jag tänkte också att det var nått sånt. Det måste vara speciellt på något sätt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
chilly_schrimp Posted August 28, 2004 Share Posted August 28, 2004 det är väl bara att ringa upp någon advokatbyrå och fråga. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts