Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag undrar, är det nån skillnad på dv kasetterna och kvaliten? Alltså att om vissa kassetter ger bättre kvalitet än andra? För en vanlig minidv kamera.

Postad

Beror på vad man menar med kvalitet. Har banden dålig kvalitet så kan det bli signalbortfall som ger bildstörningar eller tappade bildrutor vid överföringen till datorn. visserligen är DV digitalt format men själva banden som informationen lagras på kan ju ändå tappa informationen om bandkvaliteten är dålig.

Postad
Beror på vad man menar med kvalitet. Har banden dålig kvalitet så kan det bli signalbortfall som ger bildstörningar eller tappade bildrutor vid överföringen till datorn. visserligen är DV digitalt format men själva banden som informationen lagras på kan ju ändå tappa informationen om bandkvaliteten är dålig.

Helt korrekt som ronny beskriver.

Finns på tok för många budget märken när det gäller MiniDV band. Man bör redan vid inköpsdagen av sin DV kamera, tänka på anpassat tillverkningsmärke av band, innan man stoppar i något i kameran.

Postad

Hm, om jag har fatta rätt nu så får jag bästa möjliga kvalitet om jag köper kassetterna av samma märke som kameran? Men jag har för mej att på vissa kassetter står de high quality eller nå liknande. Har de å nå me kvaliten å jö?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...