jmalmsten Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Har suttit och tittat på nyheterna lite slött medan saker renderas på senaste projektet... och se på fan... Universal Studios Backlot... den välkända New York-replikan... Den står i fullaste lågor... Ett lager med filmnegativ ska tydligen också vara i närheten... men dom ska ha klarat sig vad jag förstått det Vi har nog alla våra favoritfilmer gjorda där... själv så minns jag själv mest att den användes (kraftigt "retrofitted") i en liten okänd rulle vid namn Bladerunner... vad vet ni om detta? 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Nej! Fan, detta var inga bra nyheter. :( 0 Citera
Luzer Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Läste precis om det i metro, nåt valv med 40-50 000 gamla filmrullar hade tydligen strukit med, allt som universal har spelat in. Fast sånt borde man ju ha i brandsäkra valv tycker jag. http://www.metro.se/se/article/2008/06/01/15/5713-45/index.xml 0 Citera
Christian van Caine Postad 2 juni 2008 Postad 2 juni 2008 Verkar lyckligtvis bara vart gamla videoband som strök mä, förhoppningsvis inga original eller negativ, men stor synd & förbannad skam :-( En schysst soundstage & set från både Blade Runner & Back To The Future är tydligen nu enbart en minne blott... 0 Citera
jmalmsten Postad 3 juni 2008 Författare Postad 3 juni 2008 Fler än jag som reagerade alltså... satt ju och redigerade en trailer med en klasskamrat när jag hörde det på teve... han tittade konstigt på mig när det enda jag reagerade på var Universal-branden... när det var hundratals hektar i sverige på olika platser som stod i lågor... jaja... det är ju lite olika vad man tycker är viktigt antar jag... Det där kvarteret borde ju vara kulturminnesmärkt för sjutton... hoppas dom restaurerar den... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.