wsurfer Postad 27 maj 2008 Postad 27 maj 2008 Tjena! Jag har en Canon HG10 och ska klippa lite vindsurfingfilm. Problemet är att filformatet är .mts och fungerar inte i Premiere som jag redigerar i. Går inte heller att spela upp klippen i någon annan spelare, förrutom programvaran som hänger med då... Några tips? Har försökt i 1 vecka nu men fixar det inte. Tack på förhand 0 Citera
kennethm Postad 27 maj 2008 Postad 27 maj 2008 Man kan: Installera följande: Ffdshow tryouts Haali media splitter Avisynth och Hämta hem: Virtualdub Nu ska mts-filerna kunna öppnas via det enkelradia Avisynth-scriptet: directshowsource("Filnamn.MTS") genom att du öppnar AVS-filen i Virtualdub. Sen behöver du någon codec för att spara resultatet. Ffdshow klarar det också men det finns andra. Har ingen MTS-kamera själv men när jag skulle kolla lite testklipp från en Sony-kamera så funkade denna metod bra. Finns rätt många konfigureringar etc man kan göra i denna programkombination som kan verka överväldigande. Men har du redan hållit på en vecka så är du nog tillräckligt envis för att lyckas 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.