Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

SÅ här är det. Jag ska göra en filmgrej, det handlar om två byggnader med 150 meters avstånd. I den ena är "centralen" där man ska kunna se vad som händer i den andra lokalen. I den andra (lokal2) ska det finnas tre kameror vars bild jag vill kunna se i lokal 1.

Hur ska jag göra?

Ska jag ha en bildmixer(kopplad till dator) i lokal2 som de tre kamerorna är kopplade till och kan man sen se alla de tre bilderna på skärmen(mjukvara?) och klona skärmen till lokal 1(centralen)

Förstår ni?

Vore suuupersnällt om någon hade lite information att hjälpa mig med!

MVH

Marcus

Postad

Det finns färdiga CCTV lösningar för detta, är det ett tvång att DV kameror skall skicka varsin signal till fast enhet för inspelning så finns det skl. "Capture Boxar/Kort" som kan sköta detta via analoga och digitala ingångar.

Helt beroende på vilken utrustning i kameraväg du sitter med nu, så får du anpassa det efter inköp av fångstutrustning.

I ovetskap om vilka krav du har på insignalen så kommer här

ett par alternativ på märken:

Canopus för den lite större plånboken,

Pinnacle för den mindre...

Finns massor utav mjukvaror för att "routa" signalen vidare från flera samtidiga källor till en tredjepart (Monitor, bandare etc.)

En del av dessa mjukvaror stödjer även streaming över TCP protokoll inom LAN och WAN, vilket kan vara en lösning för din visning i "centralen".

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...