Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har en stor mängd DVCam band fyllda med material från en föreställning då vi lånade kameror. Ett trettiotal stycken. Jag undrar vilka möjligheter det finns att få dessa till datorn? Jag har hört talas om att det finns rena "bandspelare" som bara spelar av amaterialet, så det kan importeras. Stämmer det? Är detta något man då lånar/hyr eller införskaffar?

Jag bor i Uppsala och undrar i så fall vilka möjligheter det finns att importera alla dessa band här. Finns det någon uthyrare av sånahär bandmaskiner? Eller ska man lämna in det till någon som importerar mot betalning? Antar att det borde bli billigast att göra det själv.

Allt gott

/Markus

Postad

DVCAM formatet är Sony´s eget DV25 format och kan bandas över med nästan samtliga kameror av Sony´s MiniDV segment.

Har till och med i minnet, ett fall där jag lyckats banda över DVCAM material med en gammal DCR-H20E. Denna kamera hade dock inte möjlighet att banda DVCAM, dock överföra.

Finns även bandare som du säger för detta.

Bandare kostar dock en hel del. För inhyrning ligger nog en klassisk bandare såsom Sony DSR-25 runt 350 kr ex moms / dygnet.

Se först efter om du kan låna hem en Sony MiniDV kamera utav någon bekant.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...