Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tjena, jag har kollat lite på dessa kameror och jag undrar vad borde man välja. Om vi säger att alla kostar lika mycket, är det värt den sämre bildkvalitén på xm-1 för att få dom bättre funktionerna? Eller ska man satsa mest på kvalitén å köpa en hdv kamera? Vad jag har förstått så är gs500 ett slags mellanting mellan hv20 och xm-1, alltså den har mer funktioner än hv20 och bättre bild än xm-1. Jag kommer mest filma snowboardfilm men även lite skolprojekt säkert. Har inte nån jättebudget så jag kan inte tänka mig nån annan kamera som är dyrare än runt 8000kr. Tacksam för svar/ Jakob Jansson

ps. tänk på att om dessa går för lika mycket så är xm-1 begagnad och dom andra nya.

• 4 veckor senare...
Postad

I dagsläget skulle jag ha valt hv20 (eller hv30 som kostar nästan lika lite)

XM1:an är en gammal modell och för det priset bör du kunna få en begagnad XM2 också.

GS500 verkar det inte vara något större fel på heller, men hv20/hv30 filmar i full HD och ger grymt fin bild.

Och som jag har förstått det (har inte testat den själv) så finns de flesta manuella inställningsmöjligheter man behöver på hv20 och hv30.

Men jag har personligen aldrig testat någon av dessa modeller själv.

Alltså, kan inte du bara ta och sluta tipsa folk om den här j*vla skitkameran, och skaffa dig en ordentlig hobby istället? Plocka svamp till exempel :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...