Jasa Inc Postad 17 maj 2008 Postad 17 maj 2008 Hur krävande är egentligen avchd? Jag har en "24 iMac 2.16 GHz Intel Core 2 Duo med 2GB Ram minne. Kör med Final Cut Pro Studio 2 och undrar om min dator klarar/orkar det formatet? 0 Citera
SpeedAbuser Postad 17 maj 2008 Postad 17 maj 2008 Hur krävande är egentligen avchd? Jag har en "24 iMac 2.16 GHz Intel Core 2 Duo med 2GB Ram minne. Kör med Final Cut Pro Studio 2 och undrar om min dator klarar/orkar det formatet? Final Cut Pro intermediatekonverterar AVCHD när du importerar så det fungerar hur smidigt som helst. Jag kör en MBP 1.83 Core Duo med 2GB RAM (sämre än din dator mao) och det är inga problem alls att jobba med AVCHD-material. 0 Citera
Jasa Inc Postad 17 maj 2008 Författare Postad 17 maj 2008 Final Cut Pro intermediatekonverterar AVCHD när du importerar så det fungerar hur smidigt som helst. Jag kör en MBP 1.83 Core Duo med 2GB RAM (sämre än din dator mao) och det är inga problem alls att jobba med AVCHD-material. Gött Mos! One down one to go... återstår bara om jag skall "våga" köpa en NTSC kamera? Webben är väl inte PAL/NTSC känslig? 0 Citera
SpeedAbuser Postad 17 maj 2008 Postad 17 maj 2008 Gött Mos! One down one to go... återstår bara om jag skall "våga" köpa en NTSC kamera? Webben är väl inte PAL/NTSC känslig? Jag har en HF10 från USA och det enda som skiljer är ju bildhastigheten (HF10 i NTSC-version har 24p/30p/60i). Ska du producera material för webben är det faktiskt bättre att köpa en HF10 utanför PAL-länderna eftersom PAL-versionen bara har 25p och 30p i webbsammanhang är mer idealiskt. Mer info i ämnet NTSC vs PAL finns att läsa på http://en.wikipedia.org/wiki/Pal 0 Citera
Jasa Inc Postad 18 maj 2008 Författare Postad 18 maj 2008 ...men då blir det en HF-10 från staterna! Den ligger ju på nästan halva priset! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.