Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Tja

håller på med en surffilm, där jag kommer deinterlace:a (bob) vissa klipp till 50P (orginal 1080i)

Vet inte om jag skall göra det med alla klipp och redigera i 50P miljö eller om jag skall redigera i 25P (eller interlace).

50P klippen är till för slowmotion och om jag redigerar i ett 25P projekt kan jag få sjukt snygg 50% speed med mina 50P. Men jag kommer vilja ha ännu lägre speed i en del klipp (kanske 20-30 av orginal speed).

1. fråga: om jag har ett 25P projekt och använder ett 50P klipp som i utgångsläget då spelas upp i 50% av orginal speed. Om jag sedan med hjälp av twixtor minskar hasigheten ytterligare med hälften (= dvs 25% av orginal speed) betyder det att jag enbart skapar en ny frame mellan varje "äkta" frame. (då 50P blir 2 sekunder på en 25P-tidslia)?

Dvs blir en 50P tvättad i twixtor med 50% snyggare i ett 25P projekt än om jag har ett 25P klipp som jag tvättar i twixtor till 25% av speed i samma projekt.

2. Om jobbar i ett 50P projekt och har massa 25i (50i) klipp som jag vill använda, kan jag använda dem direkt utan att omkonvertera? Dvs skapar PPro en dubblet av varje frame inne i 50P projektet.

3. Det finns ingen bra templat projekt i PPro CS3 för SD PAL (non widescreen) 4:3 för 50P. Men kan jag välja "custom" och sedan "desktop". Låter simpelt i min öron. Gör jag ett misstag?

Sjukt rörigt, men jag sitter här utan Premiere och kuckilurar.

Thanks

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...