Kim-O Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Jag har en film nu i Adobe Premiere Pro, som jag måste ha överfört till Dv-band. Jag har provat Firewire och Usb, jag har provat på typ 10 olika datorer i skolan, men det funkar inte. Det går att föra över från kameran till datorn, men inte från datorn till kameran. Någon som vet hur jag ska göra? 0 Citera
jmalmsten Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Snabba dumma frågor... har din kamera DV-in? inte? tough luck... de flesta billiga kameror är en-vägs-modell... lätt att få ut material men omöjligt att trycka tillbaka... Vilken funktion använder du när du försöker? Jag antar ju Export to Tape men man kan ju aldrig vara säker;) 0 Citera
StenR Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Du kan behöva ställa om kameran så att den tar signalen från DV-IN (firewire) istället för AV-IN om den har det. Vad har du för kamera? 0 Citera
Kim-O Postad 13 maj 2008 Författare Postad 13 maj 2008 Snabba dumma frågor... har din kamera DV-in? inte? tough luck... de flesta billiga kameror är en-vägs-modell... lätt att få ut material men omöjligt att trycka tillbaka... Vilken funktion använder du när du försöker? Jag antar ju Export to Tape men man kan ju aldrig vara säker;) Dessvärre vet jag inte om den har Dv-in, vart kollar man det? Och ja, jag kör Export to tape. 0 Citera
Kim-O Postad 13 maj 2008 Författare Postad 13 maj 2008 Du kan behöva ställa om kameran så att den tar signalen från DV-IN (firewire) istället för AV-IN om den har det. Vad har du för kamera? Ja, modellen heter Panasonic nv-gs17 om de är de du undrar. Sen som jag sade i tidigare inlägg vet jag inte hur jag ställer om kameran för detta. 0 Citera
StenR Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Ja, modellen heter Panasonic nv-gs17 om de är de du undrar. Sen som jag sade i tidigare inlägg vet jag inte hur jag ställer om kameran för detta. Det går inte på din kamera, den har varken DV-in eller AV-in, så du får nöja dig med att göra en DVD av din film eller låna någon kamera som har DV-in eller lämna in den i någon fotoaffär som kan göra en kassett från en Video-DVD eller en data-DVD om du har filmen som en inte alltför stor avi-fil. 0 Citera
Kim-O Postad 13 maj 2008 Författare Postad 13 maj 2008 Men annars har dom kameror i skolan som jag kan låna. Det är Panasonic nv-gs270 och AG-DVC30. Vet nu om någon av dom har dv-in? 0 Citera
StenR Postad 13 maj 2008 Postad 13 maj 2008 Men annars har dom kameror i skolan som jag kan låna. Det är Panasonic nv-gs270 och AG-DVC30. Vet nu om någon av dom har dv-in? DVC30 har DV-in, det borde gå bra! 0 Citera
Kim-O Postad 13 maj 2008 Författare Postad 13 maj 2008 Tack, vad bra, jag försöker med detta. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.