Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en film nu i Adobe Premiere Pro, som jag måste ha överfört till Dv-band. Jag har provat Firewire och Usb, jag har provat på typ 10 olika datorer i skolan, men det funkar inte.

Det går att föra över från kameran till datorn, men inte från datorn till kameran.

Någon som vet hur jag ska göra?

Postad

Snabba dumma frågor...

har din kamera DV-in? inte? tough luck... de flesta billiga kameror är en-vägs-modell... lätt att få ut material men omöjligt att trycka tillbaka...

Vilken funktion använder du när du försöker? Jag antar ju Export to Tape men man kan ju aldrig vara säker;)

Postad

Du kan behöva ställa om kameran så att den tar signalen från DV-IN (firewire) istället för AV-IN om den har det. Vad har du för kamera?

Postad
Snabba dumma frågor...

har din kamera DV-in? inte? tough luck... de flesta billiga kameror är en-vägs-modell... lätt att få ut material men omöjligt att trycka tillbaka...

Vilken funktion använder du när du försöker? Jag antar ju Export to Tape men man kan ju aldrig vara säker;)

Dessvärre vet jag inte om den har Dv-in, vart kollar man det?

Och ja, jag kör Export to tape.

Postad
Du kan behöva ställa om kameran så att den tar signalen från DV-IN (firewire) istället för AV-IN om den har det. Vad har du för kamera?

Ja, modellen heter Panasonic nv-gs17 om de är de du undrar. Sen som jag sade i tidigare inlägg vet jag inte hur jag ställer om kameran för detta.

Postad
Ja, modellen heter Panasonic nv-gs17 om de är de du undrar. Sen som jag sade i tidigare inlägg vet jag inte hur jag ställer om kameran för detta.

Det går inte på din kamera, den har varken DV-in eller AV-in, så du får nöja dig med att göra en DVD av din film eller låna någon kamera som har DV-in eller lämna in den i någon fotoaffär som kan göra en kassett från en Video-DVD eller en data-DVD om du har filmen som en inte alltför stor avi-fil.

Postad

Men annars har dom kameror i skolan som jag kan låna. Det är Panasonic nv-gs270 och AG-DVC30. Vet nu om någon av dom har dv-in?

Postad
Men annars har dom kameror i skolan som jag kan låna. Det är Panasonic nv-gs270 och AG-DVC30. Vet nu om någon av dom har dv-in?

DVC30 har DV-in, det borde gå bra!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...