Torreador Postad 12 maj 2008 Postad 12 maj 2008 Hej på er. Har redigerat en del filmer i APP och har inte haft detta problemet förut men nu har jag väl råkat ändra på någon inställning. När jag tar en film och lägger den i tidslinjen och sedan tittar på den i filmfönstret så är den oftast lite för stor så jag får klicka i fönstret för att få upp en ruta så jag kan dra i hörnet så den blir mindre och får plats i fönstret. När jag lägger in bilder blir problemet tvärtom, de blir för små så jag får dra upp dem så de passar in. Innan skötte det sig själv så både filmer och bilder blev "lagom" till fönstret. Vad har jag gjort och hur får jag tillbaka det? /Charlotte 0 Citera
Max_H Postad 12 maj 2008 Postad 12 maj 2008 Du har rimligen startat ett projekt med fel inställningar. Projektet ska (helst) ha samma inställning som källfilen. Ex: Har du filmat med DV Widescreen ska ditt projekt vara ett DV PAL Wide. Är du osäker kan du högerklicka på videoklippen i projektfönstret och välja "properties" för att se storlek och annat. Har du redan börjat klippa får du starta ett nytt, korrekt projekt och välja "File > Import > "Ditt projekt" " för att köra vidare. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.