Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hallå hallå. Har lite slentrianmässigt letat efter sysselsättningar i sommar och snubblade in på den här sidan då jag slappade på imdb: http://www.filmstudies.cz/

Det gäller alltså en filmskola i Prag av något slag, och det som främst lockade mig var länken "summer workshops", som om jag tolkar det rätt innebär en slags sommarkurs i filmskapande.

Prag låter ju inte alls helt fel geografimässigt, och ölen där lär ju också hålla hög klass. Frågan är hur själva utbildningen och skolan är.

Här kommer ni in.

Jag har själv varit olyckligt/lyckligt(?) ovetande om ovanstående skola, och undrar därför om någon av er vet något? Hur gammal bör man vara för kursen, är det för sent att anmäla sig, ingår boende och yadayadayada.. Måste jag kunna tjeckiska?!

Är tacksam för all information jag kan få. Förresten tänkte jag ändå passa på att fråga om någon av er vet någon annan liknande workshop/kurs under sommaren som är/verkar nice? Helst då utanför Sverige alltså.

Tackar på förhand för svar!

Postad

Kan nog tyvärr inte hålla med dig där.

För det första är det svårt att få grepp om hur "bra" skolan är. Slår vad om att det finns hundratals filmskolor som skriver att de är top-notch så det skulle kännas säkrare om någon här hade hört något/varit där.

Sen säger det inte heller (eller så har jag missat det) vilket språk som det undervisas på. Till exempel filmskolan i Lodz har en engelsk hemsida, men så vitt jag vet så sker undervisningen på polska.

Slutligen så frågade jag också om någon visste om en annan sommarkurs/workshop.

Om du har hittat svaret på någon av de här frågorna i texten är jag mycket tacksam :D.

Tack för svaret och ha en bra dag!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...