reflecs Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 Jag har löst det. Hittade lösningen på Apples eget forum. Har precis gått över till Mac och därmed även till Final Cut Express. Jag vill ändra hastigheten på ett klipp. När jag kollar på tutorials på youtube (http://www.youtube.com/watch?v=pQQcjaJkXhA) så ska det bara vara att ctrl-klicka eller högerklicka på ett klipp så ska man kunna välja Speed. Man ser även att det finns en massa olika menyalternativ. Jag har inte det. Bifogar en bild på min meny. Kan man sätta på något avancerat läge i Express eller varför har jag inte hela menyn? Om jag spelar in en film med två ljudspår kommer automatiskt båda två upp på timeline. Men om jag bara vill radera ett av dem. Hur gör jag? Antar att man kan högerklicka och då få upp en meny där man kan välja det. Men eftersom jag som sagt bara har den lilla menyn så kan jag inte välja det. Tacksam för svar. 0 Quote
Recommended Posts