Zionzilla Posted April 27, 2008 Posted April 27, 2008 Hej! Jag har några videoklipp i winamp format. När jag importerar dem till Premiere för redigering så är det bara ljudet som importeras. Men jag vill ju ha bild också! Är det någon som vet vad jag ska göra? Jätte tack på förhand! 0 Quote
Max_H Posted April 27, 2008 Posted April 27, 2008 Hade ingen aning om att det fanns ett Winamp-format... Men troligen, om det är DivX/XviD så finns det massor av trådar i ämnet. Kontentan är: Konvertera dom till DV AVI eller liknande. /Max 0 Quote
Zionzilla Posted April 27, 2008 Author Posted April 27, 2008 Tack för tipset. I vilket program kan jag konvertera dem till DV AVI? 0 Quote
Fieldmedic Posted April 27, 2008 Posted April 27, 2008 Finns ett program som man kan ladda ner som heter VirtualDub. Där kan du konvertera dom så det blir AVI-filer som man kan öppna i Premiere. Har donat en del med att konvertera VOB-filer till AVI och röjt igenom en hel del suspekta konverteringsprogram, men Premiere har inte viljat öppna dom...Bara å söka på VirtualDub på google så får du träffar. 0 Quote
Zionzilla Posted May 4, 2008 Author Posted May 4, 2008 Har laddat ner VitualDub men kan inte ens öppna mina winamp videofiler där. Får ett meddelande som lyder: Couldn't locate decompressor for format DX50 'unknown' VirtualDub requires a Video for Windows (VFW) compatible codec to decompress video. DirectShow codecs, such as those used by Windows Media Player, are not suitable Vad betyder det? Jätte tacksam om någon kan lösa mitt problem. 0 Quote
Max_H Posted May 4, 2008 Posted May 4, 2008 Är DivX codecen ens installerad i burken - om inte, testa det först? /Max 0 Quote
Recommended Posts