Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hey ! Har nu länge velat börja att spela in lite roliga filmer , musikvideos o.s.v, men då ja inte har några speciella tidigare erfarenheter av videokameror så behöver ja hjälp, alla nissarna i dom olika butikerna säger olika .. Två kameror ja kollat lite extra på är JVC GZ-HD7 och Canon HV20, har surfat runt lite och kollat kvaliteér och sådär men hittar inget konkret svar på vilken av dessa två kameror som verkligen är bäst. Jag behöver helt enkelt bara ett konkret svar på vilken av dom två tidigare nämda kamerorna som är bäst.

Som sagt vill ja spela in musikvideos, ''vanliga'' filmer o.s.v, med så bra kvalite som möjligt. Är även intresserad av andra kameror som kan tänkas passa mig bättre, men dom ska vara rejäla och ja vill inte bli missnöjd ;) Maxpris för kameran 12 - 14 000.

Uppskattar er hjälp!

Vollan

Postad

Har bara haft erfarenhet av Hv20, men det är en GRYMT prisvärd kamera. Kolla in på http://www.vimeo.com/hd och sök på HV20 så kan du med egna ögon bevittna dess kapacitet. Otroligt mångsidig och är enligt mig fortfarande den bästa kameran i den prisklassen, jag låter verkligen som en jäkla försäljare nu, men som sagt, se själv! Jämför vilken "look" som du gillar mest (sök på GZ-HD7 respektive HV20 på vimeo).

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...