Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallå

Jag har gjort en enkel textanimation i After Effects och exporterat den till en AVI-fil, men när jag ska importera den till Premiere så blir det bara svart. Om jag dubbelklickar på filen i listan över importerade segment uppe till vänster så kan jag dock spela upp filmen i den vänstra delen av Monitorfönstret, men den högra delen, där previewfilmen brukar spelas upp, är bara svart...Om man kollar på filmen med ett mediaprogram så ser den ut som den ska...vad gör jag för fel?

Posted

Vill du ha transparens (Alphakanal) eller ej? Det låter som om du exporterat det hela med transparens som gör att den inte syns i PPro (beroende på bakgrund).

/Max

Posted
Man skulle tydligen ta Make movie och inte Export som jag först gjorde...nån som har nån smart idé på vad detta beror på? Har det med renderingen att göra månne?

välj fliken composition jämte file typ, välj sedan add to render que (med reservation för felstavning :p ) du får då en mer avancerad och bättre rendering.

Ett tips bara.

ang det du undrar över vet jag inte men om det bara är en textanimering så rendera til quick time. kanske kan bli bättre

Abbe

Posted

När jag gör textanimationer i AE så exporterar jag filmen som en AVI utan komprimering och Millions of colors+ (för att få till alfakanalen har jag nyss lärt mig) men filerna blir ju häststora :/ Man får väl vänja sig när man donar med film, men 150 Mb för en sekvens på några sekunder med text låter mycke...