Jump to content

Recommended Posts

Posted

Detta är tragisk för andra som önskar erfarenhet för vidare skola och utbildning inom media och film.

Jag/vi råkade ut för en pryo genom arbetsförmedlingen. Detta var regler som vi tog tillvara på då,fram till.o.m -07. Pryon fick sen betalt genom arbetsförmedlingen. Många har ju viljat ha just media o film som sitt största intresse för ansökan praktikerjobb.

Bäst hade det ju vara bara gått kontaktvägen eller genom annons. Lätt att vara efterklok.

Bedrägerier satta i system, stölder av utrystning, datorer, stulna kontokort, mängder av programvara. Mest Adobe

Kontakt med arbetsförmedlingen efter detta? "Det har väl inte vi med att göra".

Vi fick iallafall sätta betyg "icke vidare beröm underkänd" hehe

Nya regler alltså fr.o.m 08

Det bästa är nog anlita kompisar man kan lita på. Så är det nog.

PS. Var pryon finns nu förtäljer inte inlägget. Men jag tror jag vet.........inte bara tror, jag vet.

/nils

Posted

Jag är så kallad Plusjobbare med anställning på en skola där jag är IT-Pilot samt assistent på mediavdelningen. Det kan antagligen liknas vid "PRYO". Det enda jag "stulit" är några brännbara skivor då jag ville spara en del av elevernas arbete.

Varför i h-vete dra alla över en kam, det finns ruttna päron var du än söker, kanske tom i din bekantskapskrets.

Skäms på pryon men än mer skäms på dig som rackar ner på alla aspiranter och ser dem som potentiella tjuvar istället för blivande talanger.

Jag blir nästan sugen på att be dig dra åt....

Posted

DDeridex-läs inlägget, var ett exempel på arbetsförmedlingens oförmåga att kolla pryos. Här är det inte frågan att du verkar stulit cd-skivor, utan helt inspelningsteam ska lita på nytt folk. Om du även visste vad som hänt med pryon tror ja du skulle lungna ner dej lite.

du ber alltså mej far åt..........hmm.. ska kolla tanken bara.

/nils

Posted

Jag tolkade det som att du sågar all form av att tillåta lärlingar eller praktikanter. Jag ber om ursäkt att jag använde ett ovårdat språk men du har fortfarande fel. Det är inte AF:s jobb att intervua människor, det är upp till dig. AF förmedlar jobb, det är upp till dig att avgöra om en person passar eller inte för dina behov.

Posted

Tvärtom..det var ju så ja ville förmedla min tanke. Nu när man har facit på detta tragiska livsöde, kan man ju skriva om det.

Allting har ju en början, ditt och mitt, vad får ja låna eller ta för grejer. Om du hade FRÅGAT att få ta några dvd-rw skivor, hade du ju fått JA, eller hur ?

Ville ju med de här skapa info om AF:s sätt att förmedla arbete då, fram t.o.m 07.

Mitt och ditt tycker jag för en praktikant är A och O.

Vägen från att "snatta lite" till större stölder kan vara krokig. Beror helt enkelt på vilket folk man umgås med.

I detta fall blev vägen rak

/nils