Gå till innehåll

Novemberfestivalsbidrag


Christopher

Recommended Posts

Jag har länge velat delta i November-festivalen men eftersom mina kompisar och min familj visar ett bristande instresse så har det varit väldigt svårt att skapa någonting. Därför har det till slut kommit till det att jag får göra en film utan skådespelare.

Så jag har skrivit en slags monolog/dikt som jag funderar på att illustrera på något sätt. Jag skrev den precis nu och jag vet inte hur bra den är, men det är så här jag känner ibland när jag är som mest nere.

Jag skulle vilja ha kritik och tips på hur den kan illustreras på något smart sätt. Deadlinen för Västra Götalands regionsuttagning är 20 augusti så jag vet inte ens om jag hinner. Men det är värt ett försök.

 

Hoppas ni har något smart att säga

 

(den bifogade filen blir i .zip format eftersom voodofilm påstår att .doc filer som laddas upp enbart får vara 28,4 kb stora)

Illustrerad_monolog.zip

Länk till kommentar
Share on other sites

tjenare christopher.

 

gillar hur du skrivit monologen. MEN, på nåt sätt känns det ofullständigt i filmsammanhang tycker jag. känns som att filmen blir ett halvlångt klagomål utan några motparter som kommer in... eftersom depression..eller, nä.. negativitet (för alla känner igen sig i det du skriver så jag ska nog inte dra det till depression...det är bara en negativ stämning man kommer in i ibland). jaja, det jag ska säga är att du kanske kan göra nåt åt tanken av att manuset känns ofullständigt, för det känns precis lika ofullständigt när man själv tänker tankarna som du skrivit. man har inte svar, allt är hur? varför? suck...ÅHH!

 

vet inte vad du kan göra för slutkläm... men nåt så det känns som att man fått ut nåt av filmen. dom där tankarna kanske folk sitter och tänker i salongen redan innan filmen börjat... då blir det inte bättre att dom ser en film som säger samma saker men utan nån slags vändning.

 

ungefär som att om man befann sig i en situation att ens tjej just gjort slut vill man inte hamna framför tv'n och se en scen då en kille blir dumpad sen händer det inget mer. förstår du min poäng? du kanske kan få folk att kunna känna lite tröst genom din film om du ändrar något?

 

 

eller ändrar... snarare förlänger. typ ett MEEENN, efter upprabblingen av allt negativt du hittills skrivit..

 

"MEEENN! visst är livet underbart ibland... t ex igår när jonte cykla in i grannens postlåda för han var för upptagen med att titta på molnen "klipp in bild"... osv"

eller tjaa...ja vet inte :) men nåt!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...