Danell Postad 15 april 2008 Postad 15 april 2008 Har filmat en novellfilm med Sony's Ex1, kodat om klippen till Cineform och klippt i PPro CS3. Nu är filmen klar och jag ska exportera ut filmen. Undrar bara om det finns några tips om hur man ska få ut det absolut bästa resultatet i den slutgiltiga filen? Jag vill ha en HD-fil som funkar för att spela på Dator och en fil för DVD-bruk. Vad ska jag använda för format och inställningar för att få ut det bästa? Jag vill inte ha det i Cineform-codec för att den ska kunna spelas på många datorer. 0 Citera
Max_H Postad 15 april 2008 Postad 15 april 2008 Kolla på HDV-info. Där finns det LÅNGA trådar i ämnet. Det jag av egen erfarenhet ger "halvtaskig" kvalitet är att från ett Cineform projekt bara köra File > Export > Adobe Media Encoder. Jag brukar köra ut en Cineform HD AVI, in i After Effects i en "D1/DV comp" och sedan exportera en Cineform SD AVI som jag sedan tar in i PPro för att koda MPEG2 och Windows Media HD. Denna "workaround" pga att AE fortfarande skalar ner snyggare än PPro. Men AE kan däremot inte 2-pass koda Windows Media. /Max 0 Citera
Danell Postad 15 april 2008 Författare Postad 15 april 2008 Krångligt... Men det ger en bild i 720 va? Hur förslår du ja ska göra för att få det i HD? Vilket format? 0 Citera
Max_H Postad 15 april 2008 Postad 15 april 2008 Det låter egentligen krångligare än det är. 1. File export som Cineform HD i PPro. 2. Importera till AE > skapa en DV comp > dra in klipp skala ner till rätt storlek > Add to render que som Cineform AVI SD > Render 3. Importera till PPro > Export som MPEG2 Jag tycker Wmv HD eller QT h.264 ger bästa bilden för HD (h264 är "för tillfället" bäst i QT Pro). /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.