Degfem Postad 10 april 2008 Postad 10 april 2008 Tja, har en ganska kort fråga. Jag har ingen laddare till mitt Sony NP-F970 batteri och jag undrar om jag kan ladda det genom att koppla kamran (med batteriet i förstås) till datorn via fire wire? Min mobil börjar i alla fall laddas när jag ansluter den via USB port men frågan är om det blir detsamma med kameran eller slösar jag bara mer dyrbar batteritid? 0 Citera
Erfa Postad 10 april 2008 Postad 10 april 2008 Om det inte följde med någon laddare är det nog precis så du ska göra. Jag minns att det var så jag laddade min Sony-kamera. Det var en annan modell, men jag har för mig att det var lika på alla. 0 Citera
Degfem Postad 10 april 2008 Författare Postad 10 april 2008 Om det inte följde med någon laddare är det nog precis så du ska göra. Jag minns att det var så jag laddade min Sony-kamera. Det var en annan modell, men jag har för mig att det var lika på alla. Nja grejen är att jag har lånat kamera och batteri från skolan men ingen laddare och batteriet har börjat ta slut. Måste jag i så fall ha kameran igång när jag ska ladda den via datorn? 0 Citera
Erfa Postad 11 april 2008 Postad 11 april 2008 Nja grejen är att jag har lånat kamera och batteri från skolan men ingen laddare och batteriet har börjat ta slut. Måste jag i så fall ha kameran igång när jag ska ladda den via datorn? Tvärt om har jag för mig att den måste vara avstängd. Förresten borde du se om den laddas, en lampa brukar lysa eller något liknande. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.