studiog Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 1 st Cheiftech PSU ATX 850 W 1 st Intel Q6600 Core2Quad 2,4 GHZ S775 1 st Asus S775 IX-38 DDR3 Sata-2 GBLAN 8CH HD 2 st Kingston 2Gb 1333 MZH DDR3 NON-ECC CL8 DIMM KIT 1 st Asus HD 3870 512Mb DDR 4 1 st Raptor 150Gb Sata 1,5Gb/10.000 16Mb 2 st Seagate Barracuda 7200 500Gb 32Mb 1 st 24.1" FlexScan HD2441W 1 st Win XP Pro 1st LG GGW-H20L Men denna dator kommer jag nu att börja grejja med film/foto .. Vad kan ni tipsa mej om för program som är lätt att andvända för en nybörjare !! Har jobbat lite me Pinnacle Studio 10.5+ och det verkar ju vara ett rätt enkelt program att andvända. Men har även hört mycket negativt om det. Kommer även i framtiden att köpa en HDV kamera. Har nu en Panasonic NV-GS500 !! Vilken modell det bli är ännu oklart. Sugen på en Canon XH-A1 eller en Canon HV30. Eller har ni något annat att rekommendera !! 0 Quote
hampusforev Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Ja det låter bra, Pinnacle är enligt mig otroligt dåligt. Har iof bara använt mig av tidigare versioner. Avid är ett bra, hyffsat billigt alternativ. Lite konstig prisintervall mellan HV30 och XH-A1? Som att jämföra en (kommer inte på något vitsigt) billig, men bra sak med en skitdyr, men asbra sak. Haha fyfan vilket fantasilös liknelse, men du förstår poängen. Xh-A1 är väldigt mycket dyrare än HV30. Ifall du filmat mycket tidigare, och anser dig vara semiproffs så köp en XH-A1, men ifall du precis börjat bli seriös så kör på Hv30:n. Ett väldigt bra lågprisalternativ. 0 Quote
Arclight Posted April 9, 2008 Posted April 9, 2008 Allt ser faktiskt bra förutom att Raptor hårddiskarna inte är så överlägsna längre och därmed inte så prisvärda (prisvärda har dem väl aldrig varit ändå) men med tanke på att dagens 500GB:are kan vara riktigt snabba och är löjligt billiga tycker jag du kan köra fler sådana och köra dem i RAID 0 istället för bättre prestanda. Det lär öka din prestanda markant i program när du öppnar stora videofiler och liknande. Raptorn är mest överlägsen på sin åtkomsttid, men inte på dataöverföringshastighet. 0 Quote
studiog Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Allt ser faktiskt bra förutom att Raptor hårddiskarna inte är så överlägsna längre och därmed inte så prisvärda (prisvärda har dem väl aldrig varit ändå) men med tanke på att dagens 500GB:are kan vara riktigt snabba och är löjligt billiga tycker jag du kan köra fler sådana och köra dem i RAID 0 istället för bättre prestanda. Det lär öka din prestanda markant i program när du öppnar stora videofiler och liknande. Raptorn är mest överlägsen på sin åtkomsttid, men inte på dataöverföringshastighet. Go morron .. Kör bara programmen på Raptordisken .. Den är supersnabb tycker jag .. 0 Quote
studiog Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Ja det låter bra, Pinnacle är enligt mig otroligt dåligt. Har iof bara använt mig av tidigare versioner. Avid är ett bra, hyffsat billigt alternativ. Lite konstig prisintervall mellan HV30 och XH-A1? Som att jämföra en (kommer inte på något vitsigt) billig, men bra sak med en skitdyr, men asbra sak. Haha fyfan vilket fantasilös liknelse, men du förstår poängen. Xh-A1 är väldigt mycket dyrare än HV30. Ifall du filmat mycket tidigare, och anser dig vara semiproffs så köp en XH-A1, men ifall du precis börjat bli seriös så kör på Hv30:n. Ett väldigt bra lågprisalternativ. Hello.. Jo jag är medveten om att det är lite skillnad på dom 2 kamerona :) Har kikat lite på Pinnacle Studio 11 Ultimate !! 0 Quote
AbbeLabbe92 Posted April 10, 2008 Posted April 10, 2008 Hello.. Jo jag är medveten om att det är lite skillnad på dom 2 kamerona :) Har kikat lite på Pinnacle Studio 11 Ultimate !! kolla in sony vegas oxå. ett väldigt juste program, både enkelt fast endå avancerat om man vill. http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6279677 checka in den Abbe 0 Quote
studiog Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 kolla in sony vegas oxå. ett väldigt juste program, både enkelt fast endå avancerat om man vill. http://www.scandinavianphoto.se/product/list.aspx?sid=6279677 checka in den Abbe Beställde Pinnacle Studio 11 Ultimate ida .. 125€ Undrar om HV-30 har kvar "vobbelproblemet" som dom sa att HV-20 har .. Har någon testat HV-30 och i sådanafall va tycker ni om den ?? 0 Quote
Recommended Posts