peterfilm.se Postad 8 april 2008 Postad 8 april 2008 Tjena Om jag tankar in massa klipp som HDV (adobe CS3 vanlig inläsning av HD) och sedan ångrar mig och vill redigera som SD. Går det enkelt och relativt snabbt att omkonvertera allt till SD (widescreen 1,422)? Och blir det iså fall likvärdigt bra som om jag hade tankat in som SD från början (låta kameran omkomvertera)? Jag har Cineform Aspect HD. Tacksam för svar Peter 0 Citera
peterfilm.se Postad 10 april 2008 Författare Postad 10 april 2008 SD vad? Cineform eller DV? /Max hey Max, Jag skulle vilja ha möjligheten att downconvertera HDv till Widescreen DV codec. (1,422). Går det 0 Citera
Max_H Postad 10 april 2008 Postad 10 april 2008 Enklast är nog i After Effects eftersom du kan lägga upp en exportkö. Det var ett tag sen jag gjorde det så jag kommer inte ihåg huruvida Cineforms egna verktyg kan "batcha" till DV, men jag tvivlar. Bara att skapa en comp i DV Wide, dra ner Cineform klippet, skala om, add to renderque. Frågan är dock vad som går fortast, köra in materialet igen eller rendera. Har aldrig A/B jämfört kvaliteten heller - testa på ett par kritiska klipp. /MAx 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.