Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej alla glada!

Jag har lite frågor... Jag jobbar i Final Cut Pro, men är öppen för förslag hur man bör tänka utöver det.

1.)

En kompis har en videoinspelning från en konsert. Den ska läggas på en dvd tillsammans med rena ljudfiler som ska ha varsin bild till sig. Hur gör man det på enklast vis? Videofiler som bara innehåller en bild och ljudet eller finns det smartare sätt? Det känns inte som att 3 minuter stillbild med ljud ska behöva ta lika mycket plats som 3 minuter video?

2.)

Är det även möjligt att skapa en dvd med video och att man sedan kan spela ljudspåren i en vanlig skivspelare eller göra en filmdvd kombinerad med datapartition där ljudfilerna kan kommas åt i datorn? Hur brukar man lösa det?

3.)

Vilket format ska man exportera ut materialet i från FCP för att det ska gå att redigera i ett windowssystem sedan? Vad bör man tänka på? Jag vill ha samma kvalitet som originalet...

Tackar för svar!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...