Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är inte så insatt på detta med videokameror men är ute efter en bättre än den jag har. Har just nu en Panasonic NV-GS50, haft den i 4 år och trivts bra.

Har kollat in 2 kameror Sony HDR-CX6 eller HDR-SR10, vilken skulle ni rekommendera och varför? Eller ni kanske rekommenderar någon annan för samma summa ca 8-10.000:-

Ange i så fall varför ni rekommenderar just den!

Kameran kommer att användas för familjen och filma lite golf m.m. Inget avacerat.

Postad

jag skulle rekomendera Sony SR11 som jag funderar på att köpa själv, nice med 3,2" skärm och ny bildprocesor i den. Den lanserades precis, kolla efter pris på pricerunner men runt 10999kr kostar den nog så lite över det du angav.

Läs testet här : http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-HDR-SR12-Camcorder-Review-34809.htm

Fotnot : SR11 har 60gb HDD, SR12 har 120gb HDD annars är de identiska. 60gb räcker för mig och satsar på ett till batteri istället :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...